CHEF MÉCANICIEN SÉNIOR (2E CLASSE) – TEMPORAIRE 2 ANS

Employers looking to fill Marine Engineering or related positions can do so here.
Post Reply
STQ
Day Working Engineer
Posts: 149
Joined: Thu Dec 20, 2007 8:14 am
Contact:

CHEF MÉCANICIEN SÉNIOR (2E CLASSE) – TEMPORAIRE 2 ANS

Post by STQ »

OFFRE D’EMPLOI

CHEF MÉCANICIEN SÉNIOR (2E CLASSE) – TEMPORAIRE 2 ANS
TRAVERSE DE TADOUSSAC – BAIE-SAINTE-CATHERINE
Société d’État relevant du ministre des Transports, la Société des traversiers du Québec exploite 13 services maritimes le long du Saint-Laurent. Elle compte une flotte de 17 navires, un effectif de plus de 600 employés et transporte annuellement plus de 5,4 millions de passagers et 2,3 millions de véhicules. La Société recherche présentement une personne qualifiée pour occuper un poste temporaire d’une durée de deux ans de chef mécanicien sénior (2e classe) à la traverse de Tadoussac – Baie-Sainte-Catherine et ce, afin de participer activement à l’opérationnalisation et la mise en service des deux nouveaux navires actuellement en construction.

SOMMAIRE DU POSTE :
Sous la responsabilité du responsable de projet et en collaboration avec les services concernés, le titulaire sera partie prenante au projet d’opérationnalisation des nouveaux navires de la traverse notamment en participant aux réunions de différents comités, en élaborant les plans de maintenance à l’aide du logiciel Maximo ainsi que les procédures liées à l’organisation du travail. À la mise en service des nouveaux navires, sous la responsabilité du directeur de la traverse, le titulaire sera responsable d’organiser, coordonner et diriger les activités se déroulant dans la salle des machines. Il assurera entre autres l’installation, l’entretien et la réparation de la machinerie et des équipements de la salle des machines. Enfin, il effectuera toute autre tâche connexe pouvant contribuer efficacement à l’opérationnalisation et à la mise en service des nouveaux navires.

EXIGENCES :
• Diplôme d’études collégiales en génie mécanique de marine ou l’équivalent;
• Détenir, au minimum, un brevet de mécanicien de marine de 2e classe délivré par Transports Canada;
• Posséder de l’expérience à titre de chef mécanicien de navire et une expérience pertinente en gestion des ressources humaines, financières et matérielles;
• Posséder de bonnes connaissances en électricité, contrôle et automation et une bonne maîtrise des outils informatiques, notamment des logiciels de gestion de la maintenance assistée par ordinateur.

Compétences recherchées :
• Communications interpersonnelles et organisationnelles;
• Orientation vers la clientèle interne et externe;
• Capacité à résoudre des problèmes et à prendre des décisions;
• Savoir gérer les ressources;
• Savoir organiser, contrôler et orchestrer;
• Savoir mobiliser;
• Autonomie.

CONDITIONS DE TRAVAIL :
LIEU DE TRAVAIL : Traverse de Tadoussac – Baie-Sainte-Catherine
DATE PRÉVUE D’ENTRÉE EN FONCTION : Janvier 2015
STATUT : Temporaire à temps complet (40 heures) jusqu’au 31 décembre 2016, les besoins seront réévalués suite à l’opérationnalisation et la mise en service des nouveaux navires
SALAIRE : Selon la convention collective en vigueur et les différentes primes applicables

INSCRIPTION :
Les personnes intéressées à soumettre leur candidature sont priées de faire parvenir leur curriculum vitae avant le 14 décembre 2014 en indiquant le numéro du concours 2014-79-TAD.

Société des traversiers du Québec
Direction principale des ressources humaines
250, rue St-Paul, Québec (Québec) G1K 9K9
Courriel : [email protected]
Télécopieur : (418) 643-7308 PRIÈRE DE NE PAS TÉLÉPHONER

La Société des traversiers du Québec applique un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les Autochtones, les minorités visibles, les minorités ethniques et les personnes handicapées à présenter leur candidature.

Le masculin est utilisé sans aucune discrimination et uniquement dans le but d’alléger le texte.
diya1982
Leak Patrol
Posts: 33
Joined: Sun Jun 15, 2014 3:14 pm
Contact:

Re: CHEF MÉCANICIEN SÉNIOR (2E CLASSE) – TEMPORAIRE 2 ANS

Post by diya1982 »

NIHAR K. SIRCAR
57 Morgan Avenue, ON, Canada, L3T-1R3
[email protected] ∙ (H) 1-905-370-0227/1-905- 889-9672 ∙ (M) 1-416-807-9338

PROFESSIONAL EXPERIENCES___________________________________________________________

Levert Group Inc.( EMGS –USA & Boa Shipping Inc.-Norway ).
1st. Engineer from August 2014 to Nov 2014 contd. ( On Contract )
• On Emgs, Seismic, DP vessel ‘Boa Galatea ‘ .
• Electrical Power ( Cats 3500B, 4x 1818 KWs), 1x DP Azimuth Thruster, 1x Azimuth Retractable Thruster, 2x Main Steerprop Azimuth Thruster, 1x Sonar & 1 HIPAP

Stuart Hayes Inc. & Groupe Desgagnes Inc.
Marine Engineer Surveyor and Sr. Chief Engineer, February 2008 to August 2014
• Technical & Operation Engineer
• Worked on & with Canadian Flagged Iced Class Vessels at North Atlantic Waters & Arctic Regions.
• Offshore Tugs, Oil Tankers, Cargo Passenger and Vehicle Ferries.
• completed $2.63 million dry-docking and refit of BC Ferries mv `Queen of Burnaby’ at North Van.
• Performed inspections in compliance with Lloyd & Transport Canada Surveyors.
• On-going Inspections, Surveys and damage claims in compliance with Marine Insurance - P&I.:-

( All types, sizes, Power and capacity of : Machinery ( Power, Process and Propulsion Plants)- including Pressure Vessels and Boilers such as Fire Tube, Water Tube, Packaged, Fluidized Bed & Atmospheric Combustion, Circulating, Stoker Fired, Pulverized Fuel Boiler, Wast Heat and Thermal Fuel Heat Fluid Heaters )

Various Canadian and International Shipping Companies (names will be provided on request)
Marine Surveyor and Chief Engineer, 2004 to 2007
• Worked with Super Oil tankers, Passenger and Offshore Vessels.
• Performed surveys, budget controls and financial Management.
• Oversaw operation and maintenance of HVAC / CHILLERS & Refrigeration Central Plants, Machinery Propulsion (steam/diesel), Power, Thermal & Boilers and Auxiliary Plants.

Noel Arnold and Associates Risk Management Services
Technical Consultant, 2002 to 2004
• Performed OHSE inspections and risk assessments of machinery for clients: Coles Myers Ltd. (owner of 250 Supermarkets); CBRE (managers of commercial property); and ING (managers of cold storage plants and warehouses). Boilers, HVAC, Mechanical, Electrical Plants, BMS, CCTV, Security System, Fire & Emergency Controls & Equipment, Loading Docks, St-By Generators and Computer Centres.
• Conducted investigations, safety inspections and statutory compliance audits.
• Implemented preventive maintenance services for all machinery and equipment.

Various International and Offshore Shipping Companies (names will be provided on request)
Chief Engineer, 1997 to 2002
• Worked with VLCC, Passenger Ferries, Large Container, Heavy Lift, Bulk, Anchor Handling and Towing Tugs and Suction and Cutter Dredgers.

SeaWolf Marine Inc. – Offshore Services
Port Engineer and Technical Consultant, 1994 to 1997
• Worked with Passenger Ferries, Tugs and Jet Cats.
• Oversaw operations of all machineries.

Australian Consolidated Industries Ltd (now “BTR Nylex Ltd.”)
Power & Hospital Service Plant Engineer, 1986 to 1994
• Processed plant machinery, performed ongoing maintenance and resource management.
• Oversaw operation and maintenance of 300 MW Thermal ( 10 x Large Water & Fire Tube Boilers) Diesel Power Plant- steam turbo and diesel engines, alternators and other process support machinery.

EDUCATION AND QUALIFICATIONS_______________________________________________________
• Post Graduate: Certificate in Environmental Engineering and Management, University of Technology Sydney, 1995
• Bachelor’s Degree: Mechanical and Electrical Engineering, Technical School (affiliated with UK Institute of Marine Engineering, Science and Technology), 1970
LICENCES________________________________________________________________________________
• First Class Certificate of Competency for Marine Engineers (of unlimited power) from Transport-Canada, MCA UK & AMSA Australia. Advance Tanker Safety Level 2
• HVAC / Chillers & Refrigeration, and Service Plant Operation and Maintenance

PROFESSIONAL MEMBERSHIPS___________________________________________________________
• Institute of Mechanical and Marine Engineers (UK and Australia)

INDUSTRY TRAINING_____________________________________________________________________
• Facilities Maintenance Management Services, Technical Advice, Safety and BMA Regulations
• Project Management, Budget Control, Financial and Asset Management
.
OTHER SKILLS__________________________________________________________________________
• Microsoft Office, MIMS, MINIPAC, AMOS, Access Controls, CCTV Monitoring, CCTV and Security Systems
• Negotiation, Communication and Resource Management
• Risk Assessment
• Energy Savings and Cost Benefit Analysis

DUTIES___________________________________________________________________________________
• Managing a team of twenty engineers and technicians in a busy work environment.
• Negotiating contracts ensuring that they balance value and risk.
• Operational management of plant machinery and maximising the value of the asset.
• Ensuring compliance of all environmental health, safety goals and objectives.
• Ensuring company policies and procedures are followed.
• Continuous monitoring of machinery of plant and engineering staff.
• Working closely with production, financial, purchase managers and service providers.

TECHNICAL SKILLS_____________________________________________________________________
• Operation and technical managerial skills.
• Pragmatic approach to getting the best performance of technical personnel.
• Proven ability to lead, motivate and build successful teams.
• Achieving targets in a dynamic and complex business environment.
• Comfortable working with personnel in all levels and multi-cultural work force.

REFERENCES WILL BE PROVIDED ON REQUEST
Post Reply